یک زن ایرانی در میان برندگان جایزه سالانه زنان کارآفرین «رؤ یه»

شورای تجارت زنان دبی DBWC، دو زن جوان به نامهای شیرین بنامادی و لیلا لهسینی را برای اجرای موفقیت‌آمیز یک برنامه اشتراک ماهانه به نام «کنزی‌باکس» در همکاری با شرکت کارت ‌اعتباری «مستر‌کارت» MasterCard، برنده جایزه سالانه زنان کارآفرین «رؤ یه» Ro’Ya امسال در دبی اعلام کرد. این دو مادرجوان توانستند برای تولید این اشتراک آنلاین ماهانه مخصوص کودکان زیر سن دبستان، جایزه ۵۰‌هزار دلاری را در مهمانی سالانه‌ای که به همین مناسب در دبی برگزار شده بود، از آن خود کنند.

شیرین، از مادری فلسطینی-لبنانی و پدری ایرانی الاصل که سفیر وقت ایران در کویت بود، در آن کشور متولد شد و در شهر واشنگتن دی.سی آمریکا رشد یافت. وی پس از ازدواج با همسری عرب‌تبار برای زندگی به امارات نقل مکان کرد.

لیلا که وی را در این ابتکار همراهی می‌کند از مادری فرانسوی و پدری ترک‌تبار به دنیا آمده است و او نیز ساکن کشور امارات متحده عربی می‌باشد.

این دو مادر جوان که علاقه داشتند الهام‌بخش کودکان خود برای خلاقیت بیشتر باشند، به فکر تولید چنین برنامه‌ای افتادند. «کنزی‌باکس»، یک جعبه حاوی لوازم کاردستی کامل است که هر هفته به درب منزل اعضای دارای این اشتراک ماهانه ارسال می‌شود و کودکان زیر سن دبستان می‌توانند به وسیله آن خلاقیت خود را هر هفته به شکلی متفاوت تقویت کنند.

سازندگان این برنامه معتقدند که جعبه «کنزی‌باکس» به والدین این امکان را می‌دهد تا با کودکان خود برای تولید کاردستی و پرورش خلاقیت آنها وقت بگذرانند. این جعبه تمام وسایل مورد نیاز را در خود جای داده است تا والدین بتوانند با استفاده از آن در کنار کودکان خود دقایق خوبی را بگذرانند. هر بار، این جعبه‌های کاردستی با موضوعی جدید و چهار کتابچه راهنما و همین‌طور تمام مواد و دستورالعمل‌های لازم به دست اعضاء می‌رسند. این جعبه‌ها برای استفاده کودکان بین ۳ تا ۸ سال توصیه می‌شوند و از سوی معلمان دوره ابتدایی که اعضای هیات مدیره این برنامه هستند، تایید شده‌اند.

این شرکت در زمان خریداری سرویس و یا تحویل جعبه، هم کارت اعتباری و هم پول نقد را از خریداران سرویس‌های خود می‌پذیرد و تحویل آن جعبه‌ها برای دریافت‌کنندگان رایگان خواهد بود. این شرکت در بازار‌ها و بازارچه‌های مختلف کشور امارات هم حضور پیدا می‌کند تا خود را بیشتر به مخاطبان بشناسانند و مستقیما با والدین و کودکان ارتباط برقرار کند.

شیرین و لیلا، کودکان خود را الهام‌بخش این ایده می‌دانند. آنها دوست داشتند که ساعاتی در شبانه روز را صرف بازی‌های خلاقانه و سازنده با کودکان خود کنند و برای این کار نیاز به ابتکارات جدیدی داشتند. گاهی کودکانشان بر سر یک اسباب‌بازی با هم دعوا می‌کردند و آنها با کار‌دستی برای آنها وسایل بازی جدیدی می‌ساختند؛ این گونه به این فکر افتادند که چه خوب خواهد بود که این روش را به بقیه کودکان و والدین هم بیاموزند تا خلاقیت و تفریح سالم را در خانواده‌ها گسترش دهند.